Derfor tok vi støtet
Hvor langt er vi villig til å strekke oss for kundene våre? Denne kampanjen gjorde kanskje litt vondt for oss, men det førte også til at vi fikk satt søkelyset på noe viktig; at vi tar kundene våre på alvor og jobber hardt for at du skal få gode vilkår. Publisert 07. oktober 2022 • Kristine Thorstensen, Kommunikasjons- og innholdsansvarlig
Hvorfor lot vi egentlig kundene våre gi oss støt? I Horde strekker vi oss langt for at du skal få bedre betingelser når du refinansierer gjennom oss. Men for oss holder det ikke bare å snakke om det – vi vil vise det også.
Det førte til at Alf Gunnar (sjefen), Marcus (markedsføreren), Camilla (designeren) og Sindre (utvikleren) fikk en litt annerledes uke på Horde-kontoret i starten av oktober. I løpet av kampanjeperioden ble nemlig de fire ansatte utstyrt med hvert sitt støt-armbånd – klar for å påføre ubehag når de minst ventet det.
Støt på livekamera
Alle som søkte om refinansiering via Horde denne uken, fikk mulighet til å stemme på sin støt-kandidat. Dersom du ikke var helt fornøyd med tilbudene fra bankene, kunne du velge å gi et støt til den du mente fortjente det mest. Etter hvert som stemmene tikket inn og «støt-o-meteret» fylte seg opp, fikk de ansatte støt – på livekamera midt i arbeidstiden.
Ble du ikke fornøyd, skulle det altså gjøre litt vondt for oss også – bokstavelig talt.
I løpet av kampanjeuken kunne du følge med hver dag for å se øyeblikket de ansatte fikk støt. Se de beste støt-videoene.
Kundene først
Gjennom tidligere kampanjer er vi kjent for å gjøre ting annerledes og dette var et stunt i ekte Horde-ånd. Oppsummert fikk vi en ekstra gøy uke på kontoret, Ingen ansatte fikk varige mén og det var naturligvis helt frivillig å delta.
Tanken bak støtene var å vise at vi strekker oss langt for kundene våre og deler frustrasjonen når svaret fra bankene ikke blir slik du håpet. Ved å gjøre det på den utradisjonelle måten lykkes vi med å skape oppmerksomhet rundt det vi brenner for – nemlig å gjøre enda flere til sjef i egen økonomi.