Horde-appen
Få kontroll på forbruksgjelden, og hvordan den utvikler seg. Koble til kontoer du bruker, uavhengig av hvilke banker du har dem i. Horde gir deg full kontroll og oversikt. Du er sjefen!
Følg med på gjelden
Se forbruksgjelds- og rentehistorikk og få et oppdatert bilde av hvordan du ligger an med forbruksgjelden akkurat nå.
Få varsel når et kredittkort blir rentebærende. Ta grep og nedbetal kreditten direkte i appen.
Søk bedre lånebetingelser via appen.
Si opp kredittkort du ikke har behov for.

Følg med på boligverdien din
Se estimert verdi på bolig du eier.
Legg til alle boliger du eier, fritidsboliger kommer snart.
Følg utviklingen over tid, grafen oppdateres ukentlig.

Søk bedre lån
Vi samarbeider med mange banker, og sender søknaden din til alle. Det er selvfølgelig helt uforpliktende å søke.
Nedbetal lånet, få poeng.
Sjekk om du kan få bedre lån.

Kredittsjekk deg selv
Vi henter data fra kredittopplysningsbyrået Bislab.
Sjekk kredittscore i appen.
Sjekk om du har betalingsanmerkninger, og bli varslet om du får nye
Jo høyere score, jo bedre betingelser kan du få hos bankene.

Samle alle kontoene dine ett sted
Få full oversikt, helt uavhengig av hvilke banker du har kontoene dine i.
Overfør penger på tvers av banker.
Følg med på forbruk og kontobevegelser.

Bli belønnet med horde-poeng
Vi heier på gode økonomiske vaner:
Betal ned forbruksgjeld.
Svar riktig på vår ukentlige pengequiz.
Betal ned kredittkortgjeld.
Refinansier dyre lån.
Verv venner og kjente.
Enkelt sagt handler open banking om at vi trygt og sømløst kan dele det som har med økonomien din å gjøre, på tvers av apper og banker. Med Horde får du alt tilgjengelig ett sted, på et språk du forstår.
FORNØYDE BRUKERE
Kjempefornøyd!
Kjempefornøyd!
Gøy med quiz
Gøy med quiz
Hyggelig kundeservice!
Hyggelig kundeservice!
Til stor hjelp
Til stor hjelp
Kjempefornøyd!
Kjempefornøyd!
Gøy med quiz
Gøy med quiz
Hyggelig kundeservice!
Hyggelig kundeservice!
Til stor hjelp
Til stor hjelp
Spørsmål og svar om appen
Er det trygt å bruke Horde-appen?
Horde er et betalingsforetak med konsesjon fra Finanstilsynet. Ved innhenting gjeldsopplysninger fra gjeldsregister og bankkontoer benytter vi BankID som autentisering. Henting av bankkontoer skjer via Mastercard Open Banking.
Hvilke kontoer kan jeg legge til i Horde-appen?
Du kan legge til alle dine brukskontoer i Horde-appen. Det vil si kontoer du kan gjøre betalinger fra, uavhengig av hvilken bank du har.
Ettersom du per i dag bare kan legge til kontoer du kan gjøre betalinger fra, er det dessverre som hovedregel ikke mulig å legge til kontoer som eksempelvis BSU, sparekontoer, aksjekontoer eller kredittkort. Noen banker lar deg likevel legge til slike kontoer.
Vi håper flere kontotyper blir tilgjengelige gjennom Open Banking i fremtiden.
Hvilken gjeld kan jeg se i Horde-appen?
I Horde kan du hente inn gjeld som ligger i gjeldsregisteret, samt studielån hos Lånekassen.
Gjeldsregisteret omfatter per i dag usikret gjeld som kredittkort, forbrukslån, rammelån og faktureringskort. Dette betyr dessverre at det ikke er mulig å legge til eksempelvis boliglån og billån.
Vi skulle gjerne vist all gjeld i Horde-appen, men gjeldsregisteret viser på nåværende tidspunkt kun forbruksgjeld. Vi håper dette endrer seg, slik at vi i fremtiden kan gi deg en mer utfyllende oversikt over gjelden din.
Hvor ofte oppdateres gjeldsopplysningene i appen?
Gjeldsopplysningene som vises i Horde-appen hentes daglig fra gjeldsregisteret (www.norskgjeld.no). Horde kan ikke endre opplysningene. Om du drar ned skjermbildet inne på «Gjeld» i appen, blir visningen av gjelden oppdatert med de sist registrerte opplysningene i gjeldsregisteret.
Det varierer hvor hyppig bankene rapporterer til gjeldsregisteret, men dersom du nettopp har gjort en nedbetaling eller sagt opp et kredittkort, vil det vanligvis vises riktig innen de nærmeste dagene.
Dersom du fremdeles opplever at opplysningene som vises er feil, anbefaler vi å kontakte banken det gjelder direkte. Du kan kontakte banken ved å trykke under «Stemmer ikke summene?» inne på detaljsiden for kredittkortet eller lånet det gjelder.
Vennelån
Vennelån var tidligere en tjeneste i Horde-appen, der man kunne håndtere inngåelse og nedbetaling av private låneavtaler mellom venner, bekjente og familie. Vennelåntjenesten er under avvikling, og det er ikke mulig å opprette nye vennelån eller endre på eksisterende. Dersom du har spørsmål om et tidligere opprettet vennelån, kontakt support@horde.no
Hvordan endrer jeg kontaktinformasjon i Horde-appen?
- E-post: Du kan selv endre e-postadresse i innstillinger i appen, Profil: Kontakinformasjon.
- Navn og adresse: Navn og adresseopplysninger er hentet fra Folkeregisteret, og du kan derfor ikke redigere dette selv. Dersom du har endret navn eller adresse i Folkeregisteret og det ikke vises i appen, ta kontakt med support@horde.no, så hjelper vi deg.
- Telefonnummer: Dersom du har fått nytt telefonnummer og ønsker å beholde din eksisterende brukerkonto i Horde, ta kontakt på support@horde.no, så hjelper vi deg.
Lurer du på noe annet?
Send oss en e-post påsupport@horde.noSpørsmål og svar om appen
Er det trygt å bruke Horde-appen?
Horde er et betalingsforetak med konsesjon fra Finanstilsynet. Ved innhenting gjeldsopplysninger fra gjeldsregister og bankkontoer benytter vi BankID som autentisering. Henting av bankkontoer skjer via Mastercard Open Banking.
Hvilke kontoer kan jeg legge til i Horde-appen?
Du kan legge til alle dine brukskontoer i Horde-appen. Det vil si kontoer du kan gjøre betalinger fra, uavhengig av hvilken bank du har.
Ettersom du per i dag bare kan legge til kontoer du kan gjøre betalinger fra, er det dessverre som hovedregel ikke mulig å legge til kontoer som eksempelvis BSU, sparekontoer, aksjekontoer eller kredittkort. Noen banker lar deg likevel legge til slike kontoer.
Vi håper flere kontotyper blir tilgjengelige gjennom Open Banking i fremtiden.
Hvilken gjeld kan jeg se i Horde-appen?
I Horde kan du hente inn gjeld som ligger i gjeldsregisteret, samt studielån hos Lånekassen.
Gjeldsregisteret omfatter per i dag usikret gjeld som kredittkort, forbrukslån, rammelån og faktureringskort. Dette betyr dessverre at det ikke er mulig å legge til eksempelvis boliglån og billån.
Vi skulle gjerne vist all gjeld i Horde-appen, men gjeldsregisteret viser på nåværende tidspunkt kun forbruksgjeld. Vi håper dette endrer seg, slik at vi i fremtiden kan gi deg en mer utfyllende oversikt over gjelden din.
Hvor ofte oppdateres gjeldsopplysningene i appen?
Gjeldsopplysningene som vises i Horde-appen hentes daglig fra gjeldsregisteret (www.norskgjeld.no). Horde kan ikke endre opplysningene. Om du drar ned skjermbildet inne på «Gjeld» i appen, blir visningen av gjelden oppdatert med de sist registrerte opplysningene i gjeldsregisteret.
Det varierer hvor hyppig bankene rapporterer til gjeldsregisteret, men dersom du nettopp har gjort en nedbetaling eller sagt opp et kredittkort, vil det vanligvis vises riktig innen de nærmeste dagene.
Dersom du fremdeles opplever at opplysningene som vises er feil, anbefaler vi å kontakte banken det gjelder direkte. Du kan kontakte banken ved å trykke under «Stemmer ikke summene?» inne på detaljsiden for kredittkortet eller lånet det gjelder.
Vennelån
Vennelån var tidligere en tjeneste i Horde-appen, der man kunne håndtere inngåelse og nedbetaling av private låneavtaler mellom venner, bekjente og familie. Vennelåntjenesten er under avvikling, og det er ikke mulig å opprette nye vennelån eller endre på eksisterende. Dersom du har spørsmål om et tidligere opprettet vennelån, kontakt support@horde.no
Hvordan endrer jeg kontaktinformasjon i Horde-appen?
- E-post: Du kan selv endre e-postadresse i innstillinger i appen, Profil: Kontakinformasjon.
- Navn og adresse: Navn og adresseopplysninger er hentet fra Folkeregisteret, og du kan derfor ikke redigere dette selv. Dersom du har endret navn eller adresse i Folkeregisteret og det ikke vises i appen, ta kontakt med support@horde.no, så hjelper vi deg.
- Telefonnummer: Dersom du har fått nytt telefonnummer og ønsker å beholde din eksisterende brukerkonto i Horde, ta kontakt på support@horde.no, så hjelper vi deg.